caviipaz

میتونی بهترین پاورپوینت و طرح های گرافیکی و همه چی پیدا کنی

caviipaz

میتونی بهترین پاورپوینت و طرح های گرافیکی و همه چی پیدا کنی

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

سپتامبر چیزهای جدید زیادی به ارمغان می آورد، اما روزهای پرت سال هاست که در جریان بوده است و امسال، ماریل آرن سیربیس، مخاطبان را در انتظار یک اثر نفس گیر نوشت .
برنامه روز پرت بر اساس یک اصل بسیار ساده اما مبتکرانه بود: در هر کنسرت، موسیقی پرت با آثار آهنگساز دیگری مقایسه می شد.
کنسرت افتتاحیه قدرتمند به نظر می رسید: ارکستر سمفونیک ملی استونی، گروه کر مجلسی فیلارمونیک استونی، تکنوازان ماریا والدما، رائول میکسون، راینر ویلو و هنری تییسما و پیانیست معروف رالف ون راات از هلند روی صحنه بودند. این برنامه شامل آثار نادری مانند "Litany" یا "Litania" و "Cantique des degrés" بود که گسترده ترین آنها "Lamentate" بود. این اثر به اثر عظیم «مارسیاس» که توسط مجسمه‌ساز آنیش کاپور خلق شده است، اختصاص دارد. این مجسمه قرمز خونی به طول 150 متر و عرض 35 متر است که در یک سالن توربین قدیمی به نمایش گذاشته شد. هنگام خلق این اثر، پرت ویژگی های آکوستیک آن اتاق را در نظر داشته است. پس از تصور چنین مقیاس عظیمی، کلیسای سنت جان کوچک به نظر می رسید، و زمانی که کار به صدا درآمد، تخیل تضاد بین یک مجسمه غول پیکر و یک مرد کوچک بود.
ساختار روزهای پرت بر اساس یک اصل بسیار ساده اما مبتکرانه بود: در هر کنسرت، موسیقی پرت با آثار آهنگساز دیگری مقایسه می شد. این ارتباط دو ایده را آشکار کرد. از یک سو، در کنار موسیقی پرت، آثار آهنگسازان منتخب کاملاً با برنامه همخوانی داشت و یک کل منسجم را تشکیل می داد. از سوی دیگر، چنین کنار هم قرار گرفتن مستقیم، دستخط متفاوت موسیقایی سازندگان را به عنوان تضاد آشکار می کرد.
کنسرت 4 سپتامبر "Pärt and Duruflé" متشکل از آثار Pärt "An den Wassern zu Babel saßen wir und weinten" بود. این آثار متنوع با پیوند قوی با سرود گریگوری متحد می شوند. در اولین کار پرت، یک حس عمیق و روان به‌ویژه توسط گروه مردان گروه کر مجلسی فیلارمونیک استونی به خوبی تسخیر شد که انعطاف و آرامش فوق‌العاده‌ای را برای مخاطب به ارمغان آورد. با دانستن اینکه رسیدن به یک آرزوی باکیفیت برای گروه‌های صدا چقدر دشوار است، هم صدای مردانه و هم زنانه سزاوار ستایش هستند. روش موفقیت آمیز گروه کر باعث شد احساس کنم در کلیسا تنها هستم و ملودی ها شروع و به جایی ختم نمی شوند. در این کنسرت می شد بارها و بارها از چنین صدایی لذت برد. "
گالری: کنسرت افتتاحیه روزهای Pärt در کلیسای سنت جان در تالین
قسمت اصلی کنسرت رکوئیم دوروفله بود که می توان آن را شاهکار این سبک در کنار رکوئیم فوره نامید. در حالی که فوره احساس سبکی و هوا می کند، دوروفله جسورانه با تغییرات ناگهانی هماهنگی بازی می کند و جلوی احساسات را نمی گیرد. او همچنین به طور مداوم ابعاد تاکتیکی مختلف را ترکیب می کند، اما در مورد عملکرد استادانه به وضوح قابل درک نیست. یکی از راه های به نمایش گذاشتن موسیقی تعبیه شده در یک مرثیه، از دست دادن کامل ضربان قلب است. این اجازه می دهد تا هماهنگی ها و گاهی اوقات احساسات آشفته ظاهر شود. اجرای گروه کر مجلسی فیلارمونیک استونی و Kadri Toomoja (ارگ) به موسیقی اجرای خوبی بخشید و اجرای تجربی به سرپرستی Tõnu Kaljuste اجرا شد.
کنسرت های روزهای پرت به استونی واگذار شد. مردم مدرن به دنبال مکان‌های نادر کنسرت هستند و - تا حدی به دلیل شرایط، اما کمی به درخواست خودشان - پس از سه کنسرت در تالین، من نیز به کنسرت‌هایی در Paide و Kärdla رفتم. در عین حال، چنین حرکتی امکان مشاهده تعداد زیادی از علاقه مندان به کنسرت را در خارج از پایتخت فراهم کرد و باید پذیرفت که فرهنگ سطح بالا در هر نقطه از استونی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.
در قلب استونی، در Paide، کلیسای صلیب مقدس با آکوستیک فوق العاده، جایی که گروه کر مجلسی Collegium Musicale در آن اجرا می کرد، قرار دارد. این طرح متشکل از آثار پرت و جان تاونر بود. من معتقدم که لذت شناخت توسط آثار هر دو آهنگساز فراهم شد، زیرا برنامه شامل آثار شناخته شده و گسترده ای بود. جان تاونر آهنگسازی است که به موازات Arvo Pärt کار کرده است و آثار او عمدتاً شامل موسیقی صوتی مبتنی بر متون مذهبی است. دو آهنگساز که انگار با دست خطی مشابه، اما هنوز کاملاً متفاوت هستند.
Tõnu Kaljuste: احساسات شرقی در موسیقی Pärt ناآشنا نیست
در مورد Collegium Musicale، فرهنگ صدای برجسته گروه کر اغلب اجرا می شود که در کنسرت نیز مشهود بود. در گروه کر به رهبری Endrik Üksvärava، صداهای مختلف با هم ترکیب می شوند و در نتیجه، گروه کر مجلسی زیبا و متحد به نظر می رسد. این واقعیت که تعداد گروه های صوتی کاملاً برابر است، قطعاً در اینجا نیز نقش دارد. اثر «سلام بر تو ای اورشلیم» نوشته شده برای گروه کر زنان پرت اجرا شد که با صدای شگفت انگیزی اجرا شد. با توجه به اینکه این اثر شش صدایی است و گروه بانوان متشکل از 14 خواننده می باشد، می توان گفت که گروه کر توسط خوانندگان کاملا مستقل خوانده می شود. این کنسرت با موسیقی آرام گروه کر همراه بود. همانطور که بسیاری از کارها احتمالاً چندین بار برنامه ریزی شده اند، لذت پخش موسیقی عالی نیز به سالن سرایت کرد.

یک سفر طولانی دیگر مرا به هیوما برد. ارکستر مجلسی تالین آثاری را که برای ارکستر زهی هاینو الر و آروو پرت نوشته شده بود در کلیسای سنت جان باپتیست در کردلا اجرا کرد. یک بار دیگر آهنگسازان مختلف توانستند تصویری کاملاً متفاوت را تجربه کنند. صدای ارکستر مجلسی شاداب و با اعتماد به نفس بود. موسیقی مرثیه الر گاهی تضاد ترسناکی بین آثار پرت به نظر می رسید. اگرچه کنسرت با محبوب‌ترین آثار الر توسط استونیایی‌ها به پایان رسید - "راه داخلی" که در برخی افراد بسیار خیس شد، کار پرت در خانه من را بیشتر تحت تاثیر قرار داد. ظاهراً آثار پرت «فراترز»، «کانتوس به یاد بنجامین بریتن» و «تریساگیون» بسیار بیشتر از موسیقی نوشته الر در سالن کنسرت اجرا می‌شوند. هر دو قطعا ارزش اجرا را دارند.


Klassikaraadio شش کنسرت Pärt Days را پخش می کند
اولین و آخرین کنسرت جشنواره کاملاً متفاوت بود. با یک کنسرت نویسنده شروع شد، جایی که آثار آروو پرت به طور انحصاری اجرا شد و نوازندگان زیادی روی صحنه بودند. از سوی دیگر، در آخرین کنسرت، تنها شش خواننده روی صحنه ایستادند و موسیقی کاپلا در سراسر آن پخش شد که تنها دو تای آن توسط آروو پرت نوشته شده بود. از آنجایی که کنسرت تولد پرت نیز بود، از اینکه شخصیت اصلی آن شب آهنگساز هلندی یان پیترزون سویلینک بود، کمی ناامید شدم. امسال 400 سال از مرگ او می گذرد و بدون شک آهنگساز ثروتمند اواخر دوره رنسانس است، اما تعادل بین آثار پرت و ژسوالدو می توانست کمی برابرتر باشد. به نظر من گروه آواز Gesualdo Consort کارهای کارلو گسوالدو را به خاطره انگیزترین شکل اجرا کرد. زندگی این آهنگساز متنوع و نسبتاً دیوانه کننده بود ، آثار آوازی او به ندرت در استونی شنیده می شود. اجرای آهنگ هایی با زبان صوتی خاص از نظر فنی آسان نیست، زیرا نیاز به پیش بینی بسیار خوب از تغییرات غیرمنتظره هارمونی و لحن دقیق دارند. خلاقیت های او گاهی شبیه رویای یک بیمار روانی به نظر می رسد، اما تناقضات فقط بر هیجان می افزاید.

اولین کار کنسرت افتتاحیه شامل 24 دعا بود که هر کدام یک کل کوچک را تشکیل می دادند. شاید بتوان جشنواره را به طور کلی به عنوان یک دعای واحد در نظر گرفت که به ده روز تقسیم شده و هشت برنامه کنسرت ارائه می دهد. انتخاب لوکیشن ها نیز کلیت زیبایی را تشکیل داد: من با یک کنسرت افتتاحیه در کلیسای سنت جان در تالین شروع کردم، سپس در شهرستان ها سفر کردم و برای کنسرت نهایی به کلیسای سنت جان در تالین بازگشتم تا یک سال دیگر دوباره ترک کنم.

  • شیرزاد دبیقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی